Actions

Difference between revisions of "Overdrive et Big Rock Endings"

From RBN/C3 Documentation

Line 40: Line 40:
 
* Overdrive must be added to both VOCAL and HARM1 parts. Although the game will accept different phrases for these two parts, because of a bug the phrases in these two parts must match.  
 
* Overdrive must be added to both VOCAL and HARM1 parts. Although the game will accept different phrases for these two parts, because of a bug the phrases in these two parts must match.  
  
== Keyboard Overdrive ==
+
== Overdrive du clavier ==
* Keyboard overdrive must be added to the KEYS track and the PRO_KEYS_X track, and the overdrive sections must match between them.
+
* Les phrases d'overdrive du clavier doivent être placées sur la piste KEYS et sur la piste PRO_KEYS_X, et elles doivent être placées AU MÊME ENDROIT sur les 2 pistes.
  
For further instructions on using Reaper to author Overdrive please see [[Authoring de l'overdrive]]
+
Pour plus d'informations, consultez la section [[Authoring de l'overdrive]]
  
: Important Note: Be sure to check Overdrive/Unison Phrases in full band mode in game.
+
: Note Importante : Vérifiez vos phrases d'Overdrive/Unisson dans en mode full band dans le jeu.
  
 
== Big Rock Ending (BRE) ==
 
== Big Rock Ending (BRE) ==

Revision as of 17:46, 6 April 2014

Les phrases d'Overdrive symbolisent des parties où un instrument joue une partie intéressante (pas nécessairement difficile mais mémorable). Les phrases d'Unisson représentent des parties où tous les membres du groupe jouent une partie intéressante.

Les phrases d'unisson contiennent des sections d'overdrive identiques pour tous les instruments jouables. Cependant, ce n'est pas impératif. Par exemple, si une des instruments est rarement utilisé durant la chanson, il peut être difficile de trouver des phrases d'unisson avec tous les instruments. Dans ce cas, un instrument peut être omis de la phrase d'unisson. Les parties vocales ne sont jamais incluses dans les phrases d'unisson.

Règles et concepts de base

  • Les phrases d'Overdrive/Unisson sont chartées sur la note 116 G#7
  • Les phrases d'Overdrive sont constituées des notes blanches qui apparaissent à l'écran pendant la partie, et qui une fois jouées remplissent la jauge d'énergie du joueur, jauge qui s'utilise pour multiplier le score. Les phrases d'unisson sont de s phrases d'overdrive jouées en même temps par la guitare/basse/batterie, et qui, lorsqu'elles sont jouées, offrent un bonus de groupe.
  • Les phrases d'Overdrive/Unisson doivent être longues d'une mesure. Il y a des exceptions à cette règle, mais lorsque c'est possible, tenez vous-y.
  • Les phrases d'Unisson ne peuvent pas être placées dans la même mesure qu'un fill de batterie. De la même façon, ne créez pas une phrase d'overdrive dont la première note est la crash placée à la fin d'un fill de batterie. Si vous ne respectez pas ce principe, il est possible que le joueur ne reçoive pas d'énergie pour la phrase en raison d'un bug.
  • Le nombre de phrases d'overdrive est basé sur le nombre de temps de la chanson. Pour la batterie, la guitare et la basse, on créera environ 1 phrase d'overdrive tous les 40 temps (même si on peut diminuer ce nombre si un instrument n'est pas joué pendant un certain temps). Pour une chanson ayant une signature rythmique de 4/4, cela représente 1 phrase d'unisson toutes les 10 mesures environ. Le nombre de phrases d'unisson doit être équivalent à environ la moitié du nombre de phrase d'overdrive (s'il y a 10 phrases d'overdrive, 5 d'entre elles doivent être des phrases d'unisson).
  • Pour le chant, il doit y avoir environ 1 phrase d'overdrive toutes les 5 phrases.
  • Si un instrument n'est pas joué pendant une longue partie de la chanson, on peut retirer le nombre de mesures non jouées à la formule ci-dessus. Par exemple, Green Grass and High Tides est une chanson incroyablement longue où le chanteur ne chante que pendant peut être un quart des mesures. On soustraira les mesures où le chanteur reste inactif au nombre de mesures à diviser pour trouver le nombre de phrases d'overdrive.
  • Les phrases d'overdrive doivent être chartées un instrument à la fois, ou pour tous les instruments à la fois dans le cas d'une phrase d'unisson (on charte une phrase d'Overdrive pour la guitare, ou une phrase d'Unisson pour la guitare/basse/batterie, mais on ne charte pas une phrase d'overdrive pour guitare et basse ou pour guitare et batterie dans la même mesure). Les phrases d'overdrive ne doivent pas se chevaucher, excepté s'il s'agit de phrases d'unisson.
  • Les phrases d'Overdrive/Unisson doivent être également réparties dans la chanson. Par exemple, il est hors de question d'avoir 8 phrases d'overdrive dans la première moitié de la chanson et seulement 2 phrases dans la seconde moitié. On peut vérifier ça mathématiquement, ou se contenter de dézoomer la piste et vérifier si les phrases d'overdrive sont placées de manière à peu près symétrique.
  • Puisqu'il n'y a pas de fills de batterie dans les sections de solo de batterie, il ne peut pas y avoir plus de 4 phrases d'overdrive durant une section de solo de batterie, aussi longue soit-elle. S'il y a plus de 4 phrases, le batteur gagnera de l'overdrive qu'il ne pourra pas déployer. S'il y a une phrase d'unisson juste avant une section de solo de batterie, il ne devra pas y avoir plus de 2 phrases d'overdrive dans cette section.
  • Les phrases d'unisson ne peuvent pas être placées durant les 12 dernières mesures de la chanson, environ. Les phrases d'overdrive ne peuvent être placées durant les 8 dernières mesures.

Créer les phrases d'Unisson

  • On commence par charter toutes les phrases d'overdrive comme étant des phrases d'unisson.
  • Sélectionnez les pistes de Guitare/Basse/Batterie/Clavier et ouvrez les dans une seule fenêtre d'édition MIDI. Pour ce faire, utilisez la commande Ctrl+Alt+E.
  • Lorsque toutes le pistes sont ouvertes vous pouvez passer de l'une à l'autre en utilisant Alt+N.
  • To create a Unison Phrase in Reaper, draw an Overdrive marker in the MIDI part that is on top (it's usually best to start with the Guitar part, because it tends to have the most interesting things going on). Once you've done this, use the U command. This will copy the Overdrive marker into the other two parts, creating a Unison Phrase.
  • Remember to look for measures where the whole band is playing an interesting part together: a lead line, breakdown, pickup, or a big build up to a chorus or solo is a good place to start. Instances of breaks or pickups are times where a Unison Phrase can be less than a measure long (the opening pickup to Supreme Girl is a good example), or less evenly spaced throughout the song.
  • Unisons are not REQUIRED to be authored for all instruments.
    • In some cases is may be difficult to find locations for enough unison bonuses if some instrument parts (usually keys) occur sparsely during the song. If this occurs, it is accaptable to create a subset Unison with only 3 of the 4 instruments (for example, Drums, Guitar, and Bass but omitting keys), by simply matching overdrive notes for the appropriate instruments.
    • Subset unisons should only be used when a standard unison is impossible or very non-musical to create.
    • It is possible to create a 2-instrument Unison, but is non-standard and should be justified by the song as a special circumstance.

Authoring Overdrive Phrases

  • After creating Unison Phrases through the entire song, go back through, adjusting every other phrase to be an Overdrive Phrase.
  • Navigate to the second Unison Phrase in the song. Once there, use the Alt+N command to toggle between the open MIDI parts, and slide 2 of the 3 parts into adjacent bars, turning the Unison Phrase into 3 separate Overdrive Phrases. This keeps the phrases evenly spaced throughout the song.
  • Be sure that there are no Drum Overdrive or Unison Phrases in the same bar as a Drum Fill.
  • Be sure that none of the Overdrive Phrases overlap each other.

Authoring Vocal Overdrive

  • After finishing Guitar/Bass/Drums parts, open the Vocal part and add Overdrive for Vocals.
  • Vocal Overdrive Phrases should cover an entire vocal phrase. This means that Vocal Overdrive Phrases aren’t necessarily contained within one measure. Sometimes they may be a little longer or shorter, and can overlap bar lines.
  • Vocal Overdrive basically goes wherever it feels best, but should be placed over similar melodic patterns throughout the song (ie: if an Overdrive Phrase is added to the first line in Verse 1, it should be added to the same melody in Verse 2).
  • Overdrive must be added to both VOCAL and HARM1 parts. Although the game will accept different phrases for these two parts, because of a bug the phrases in these two parts must match.

Overdrive du clavier

  • Les phrases d'overdrive du clavier doivent être placées sur la piste KEYS et sur la piste PRO_KEYS_X, et elles doivent être placées AU MÊME ENDROIT sur les 2 pistes.

Pour plus d'informations, consultez la section Authoring de l'overdrive

Note Importante : Vérifiez vos phrases d'Overdrive/Unisson dans en mode full band dans le jeu.

Big Rock Ending (BRE)

  • BREs occur at the end of songs where the band rocks out before a final hit (see the AC/DC track pack). They are normally used when a part is too difficult to be authored and played in a way that feels good.
  • The BRE lanes are 120 C8-124 E8. For Pro Keys, use only 120 C8 in PART REAL_KEYS_X.
  • A [coda] command is required in the Events track at the start of a BRE.
  • Vocal parts cannot be authored during a BRE.
  • No notes should overlap the beginning or the end of a BRE. Be sure to check your work in game to make sure this isn't happening.
  • If there is a vocal part that overlaps a desired BRE section a decision has to be made to author:
    • Author the Big Rock Ending and do not author the last vocal phrase that overlaps the Big Rock Ending.
    • Do not author the Big Rock Ending and instead author all the vocals and other instruments to the end of the song.
  • The final hit of a song should occur after the BRE markers end. It is required for Guitar/Bass/Drums/Keys. This is very important, if there isn't a final note, the BRE score will not count. (Again, do not author anything for Vocals after the BRE)
  • Notes need to be authored in the Expert Guitar and Bass tracks, during a BRE, to generate rhythm for the LH Animations. For Keys and Drums, only animations are required. All parts require animation cues and notes to be authored during a BRE. If they are not included, characters will be inanimate.
  • The final hit is required for all difficulties.

Retour à l'index